دانشجوی شهید رضا مجیدی

متولد 1338 اصفهان
زندگی نامهدانشجوی رشته جغرافیا
شهادت 1361 بیت المقدس
وصیت نامه شهید رضا مجیدی
قائم مقام لشگر 30 زرهی و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهین شهر
به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان
درود بر امام امت که با گفتارش و کردارش روحی تازه در کالبد مرده مردم ایران دمید و منطق شهادت را به عنوان یک وسیله نه هدف برای اوج، برای رسیدن هرچه سریعتر به لقاء الله مطرح نمود و برای همیشه اسارت و بندگی غیر خدا را برای امت ایران از بین برد و می رود تا اسلام عزیز را در سراسر جهان بر تمام نظام های استکباری رجحان بخشد.
درود بر ملت گرانقدر ایران که ایستاده است و قصد آن کرده به رهبری امام عزیز اهداف اسلام را در سراسر جهان پیاده نماید و در این راه هرچه داشته در طبق اخلاص نهاده و آن جا که لازم بوده از جان خود، جان فرزند خود و ... گذشته است و اما جنگی که اینک برای این ملت قهرمان و شجاع مطرح است، یکی از دسایس است که امریکای جنایتکار این دشمن غدار اسلام به توسط صدام یزید برای جلوگیری از حرکت حقی است که این مردم پیش گرفته اند که در طول تاریخ اسلام بعد از نبرد سرنوشت ساز عاشورا شاید هیچ پیکاری که این چنین رویارویی حق و باطل و اسلام و کفر را نشان دهد وجود نداشته است و لذاست که همه آرزوی حضور در این جنگ را دارند، هرچند که دشمنان در پشت جبهه منتظرند که هرجا فرصتی شد، ضربه ای وارد سازند.
درود بر روحانیت، تنها تیپی که در طول اسلام نشان داده است فریادگراست در زمان سکوت و حکومت خفقان و جهادگراست در زمان رویارویی حق و باطل، دهنده خون است آن جا که اسلام به خون نیاز دارد و خلاصه حاضر است در تمام صحنه ها و برای هر نوع فداکاری و ایثار و نه گفتن به هرچه که غیر اسلام است و غیر الله
و اما مادرم و پدرم بر شما نیز درود و بر شما باد رحمت خواوندی در مورد این حقیر دعا کنید که خداوند بزرگ مرا به عنوان شهید بپذیرد که اگر این گونه نباشد وای بر من و فکر نمی کنم ضرورتی داشته باشد که بگویم برایم گریه نکنید زیرا شما هم در امتی که بعضی از خصوصیاتش را گفتم حلیده و فرزند خود را تقدیم اسلام کرده اید.
دوستان عزیز و خوبم که امیدوارم همچنان در صراط مستقیم به یاری اسلام عزیز ادامه دهید، امیدوارم مرا حلال نمائید و در حقم دعا کنید. در پایان تذکراتی به عنوان انجام امر به معروف و نهی از منکر به ملت خوب ایران.
1- همچنان از اسلام عزیز دفاع کنید و در این راه از هیچ چیز باکی نداشته باشید که مطمئنا ندارید.
2- امام امت را یاری نمائید و جان برکف آماده دستوراتش باشید و خود را از خط ایشان جدا ننمایید.
3- روحانیت را، روحانیت را، روحانیت را، که حاملین اسلام اصیل هستند رها نکنید و به عنوان یک ریسمان الهی چنگ بدانان زنید.
4- نمازهای جمعه و جماعت را فراموش ننمائید و خود را مقید به حضور در این مراسم بدانید.
5- دعا را فراموش نکرده مخصوصا شب های جمعه در مزار شهدا دست نیاز به سوی قدرت مطلق دراز کنید و به خصوص پیشرفت اسلام، فرج امام زمان، طول عمر امام امت و نابودی دشمنان اسلام را از خدای متعال بخواهید.
6- ضمن این که دشمن اصلی را امریکا و مسئله اصلی فعلی خود را جنگ می دانید از خطر شوروی و چین و همین طور گروهک ها(به خصوص منافقین) و خوانین و سرمایه دارها خود را مصون ندانید.
7- توقعات خود را کم و رئیس جمهور، دولت و ارگان های انقلاب را در جهت حل مشکلات یاری نمائید.
8- شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را زنده نگه دارید و پوزه هر کس که خواست با تحقق این شعار مخالفت کند را به خاک بمالید.
ضمنا به اندازه یک سال نماز و روزه برایم گرفته شود و از مال دنیا هر آنچه برایم باقی مانده است به مادرم داده شود تا به خرجی که می داند صرف نماید.
با آرزوی پیروزی اسلام و مسلمین
رضا مجیدی
30/11/60
شهید رضا مجیدی در پنجم مهرماه 1338 در خانواده ای که از نظر اقتصادی زندگی پرمشقتی را گذرانده بودند، در اصفهان به دنیا آمد. شاید اساس تغییر و محکم شدن بنیاد اعتقادات و ایمان وی نسبت به خداوند بزرگ و اسلام عزیز در دبیرستان آغاز شد و با شرکت در جلسات مختلف عقیدتی و تدریس تفسیر قرآن و شرکت در سخنرانی های روحانیون، مبارزهی پی گیر خود را علیه رژیم منحوس شاهنشاهی آغاز نموده و پس از پیروزی انقلاب به طور فعال در دانشگاه جهت پرنمودن این سنگر شرکت جست، ولیکن پس از فعالیت و ادامه تحصیل در دانشگاه علی رغم میل خود به واسطه تاخت و تازهای سیاسی در دانشگاه درس و تحصیل را رها نمود و برای قربانی شدن در راه اهداف انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و فعالیت های خود را از روستا شروع نمود و آن گاه برای مسئولیت تبلیغات و روابط عمومی سپاه بروجن انتخاب گردید و پس از آن به مسئولیت روابط عمومی سمیرم منصوب شد و در جریانات خوانین قشقایی، وی در امنیت شهر از شر ضدانقلاب و خوانین قشقایی نقش بسزایی داشت و به سمت فرماندهی پادنا منصوب شد و یک بار حدود 10 روز در بند اسارت این جانیان بود و سپس به فرماندهی سپاه شاهین شهر منصوب شد و بالاخره جهت مقابله با دشمن خارجی به جبهه مراجعه نمود و در عملیات طریق القدس وی در تنگه چزابه فرماندهی عملیات نیروهای زرهی را عهده دار بود، آنگاه در شکل گیری تیپ زرهی سپاه فعالانه شرکت جسته و مسئولیت تیپ زرهی سپاه را به عهده گرفت و در عملیات فتح المبین و پس از آن عملیات بیت المقدس به معاونت فرماندهی و قائم مقام لشگر زرهی منصوب شد و سرانجام در شب بیستم اردیبهشت ماه در اثر انفجار خمپاره با فریاد یا مهدی، یا زهرا به شهادت رسید.
زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. (امام خامنه ای)